top of page
432459198_923716356427553_3446334701615216304_n.jpg

MUZIKOTERAPIA
vzdelávanie akreditované
Ministerstvom školstva SR

Hudba nás sprevádza celý život – upokojuje, povzbudzuje a pomáha vyjadriť emócie. V muzikoterapii sa táto sila vedome využíva na podporu zdravia a psychickej pohody. Pripravili sme pre vás vzdelávanie, ktoré vás zavedie do fascinujúceho sveta spojenia hudby a terapie. Objavíte hudobné a zvukové techniky na podporu duševného zdravia a osobného rozvoja. Naučíte sa efektívne využívať muzikoterapiu pri práci s deťmi, dospelými aj seniormi. Staňte sa súčasťou tohto inovatívneho vzdelávania a otvorte dvere k novým možnostiam vo svojej profesii.

Kapacita je obmedzená na 16 ľudí. 

Moduly 

Štúdium pozostáva vždy minimálne z dvoch modulov. V rámci muzikoterapie je povinný modul „Základy umeleckých terapií“, ku ktorému si následne vyberiete modul Muzikoterapia (alebo iný druh terapie, ktorý môžete študovať súbežne).

Ak sa rozhodnete absolvovať vzdelávací program Muzikoterapia, vaše štúdium bude prebiehať postupne v týchto krokoch:

  • Začnete modulom Základy umeleckých terapií, kde absolvujete prvý vyučovací blok – Základy muzikoterapia. Táto časť vám poskytne prvotný vhľad do terapeutického využitia hudobného umenia.

  • Pokračovať budete Modulom 2, ktorý je venovaný muzikoterapii a zahŕňa 8 vyučovacích blokov. V rámci neho si prehĺbite vedomosti a praktické zručnosti v oblasti muzikoterapie.

  • Na záver štúdia sa vrátite k modulu Základy umeleckých terapií, kde dokončíte ostatné tematické bloky.

1. MODUL

ZÁKLADY UMELECKÝCH TERAPIÍ

základný, povinný modul

2. MODUL

 

MUZIKOTERAPIA

modul nadväzujúci na modul 1​

ZÁKLADY UMELECKÝCH TERAPIÍ
1. modul (povinný)

Modul Základy umeleckých terapií vás uvedie do fascinujúceho sveta kreatívnych terapií. V rámci neho sa oboznámite s rôznymi formami umeleckých terapií, ich princípmi a spôsobmi využitia v terapeutickej praxi. Získate nielen teoretické vedomosti, ale aj praktické zručnosti, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť ich uplatnenie pri práci s jednotlivcami či skupinami.

1

Základy muzikoterapie

Teória: > Teoretické východiská muzikoterapie > Hudba ako „liek“ na telesnej, psychickej a emocionálnej úrovni > Použitie metód a techník vzhľadom na cieľovú skupinu > Diagnostické metódy a techniky, hudobná história klienta Prax: > Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia

20 hodín

Lektorka: Mária Habalová

2

Základy arteterapie

Teória: > Teoretické východiská arteterapie, orientácia v terminológii > Priebeh arteterapeutického procesu, štruktúry sedenia, radenie procedúr > Diagnostické metódy pri práci s artefaktom > Techniky arteterapie Prax: > Nácvik jednotlivých metód a techník > Práca s prípadovými štúdiami > Zážitkové cvičenia

20 hodín

Lektorka: Barbora Desatová

3

Základy tanečnej terapie

Teória: > Definícia tanečno-pohybovej terapie > Vedecké poznatky a výskum > Princípy, proces a štruktúra terapeutického sedenia > Rola terapeuta v skupinovom procese tanečno-pohybovej terapie > Anatómia tela a emócií > Prežívanie v tele vs. prežívanie tela (body image) > Relaxácia - uvoľnenie napätia, svalový tonus Prax: > Zoznámenie sa s pomôckami (šatky, loptičky, elastické látky,..) > Zdieľanie v slove aj pohybe (zrkadlenie, vedenie, nasledovanie), embodiment, relaxácia, explorácia, aktivácia a uvoľnenie > Nácvik čítania telesných signálov > Nácvik zručností využitia nástrojov TPT na prácu so skupinou

20 hodín

Lektorka: Magdaléna Takáčová

4

Základy biblioterapie a dramatoterapie

Teória: > Teoretické východiská biblioterapie > Podmienky a zásady práce biblioterapeuta a biblioterapeutického stretnutia > Teoretické východiská dramatoterapie > Využitie divadla k nedivadelnému účelu - psychoterapeutické poňatie dramatoterapie > Dramatoterapeutický proces a jeho štruktúra Prax: > Práca s denníkom, kreatívne spracovaná úvaha > Práca s príbehom - príbeh ako cesta k ľudskej duši > Sebaskúsenosť v rámci dramatoterapeutických techník a cvičení > Sebaskúsenosť štruktúry skupinového dramatoterapeutického stretnutia

20 hodín

Lektorky: Katarína Šurdová, Lucia Kralovičová

5

Východiská terapeuticko-výchovnej intervencie

Teória: > Človek ako prijímateľ pomoci (holistický prístup) - hierarchicko-organický model vzťahov > Zásady terapeuticko-výchovnej intervencie > Proces zmeny - fázy, špecifiká, úskalia > Systémové a systemické aspekty vývinovo-orientovanej intervencie > Sprevádzanie rodiny - pravidlá, špecifiká, princípy > Osobnosť terapeuta - faktory účinnosti terapie > Moc v pomáhajúcich profesiách a etika v pomáhaní Prax: > Špecifiká kontaktu a rozhovoru v terapii - nácvik zručností > Validizácie v komunikácii s jednotlivcom/párom - nácvik zručností > Orientácia v intrapsychickom systéme jednotlivca - nácvik zručností

20 hodín

Lektor: Pavol Janoško

MUZIKOTERAPIA
2. modul (nadväzujúci)

1

Muzikoterapeutický proces

Teória: > Stanovovanie cieľov v terapii, dokumentácia (praktická ukážka) > Ciele v jednotlivých oblastiach muzikoterapeutickej praxe > Muzikoterapeutický proces, priebeh, podmienky, bariéry v praxi, špecifiká > Program muzikoterapie > Rola muzikoterapeuta > Individuálna vs. skupinová forma muzikoterapie Prax: > Nácvik tvorby kontraktu > Práca s prípadovou štúdiou a hodnotiacim nástrojom > Osobnostné dotazníky, práca v menších skupinách zameraná na analýzu možností využitia muzikoterapie v pracovnom prostredí účastníkov

20 hodín

Lektorka: Linda Horváthová

2

Metódy a techniky muzikoterapie I.

Teória: > Metóda kompozície, interpretácie, improvizácie, počúvania hudby podľa rozdelenia Kenneth Bruscia > Použitie metód a techník vzhľadom na cieľovú skupinu > Nácvik jednotlivých metód a techník, práca v roli terapeuta a klienta Prax: > Nácvik jednotlivých metód a techník vo dvojiciach, menších a väčších skupinách

20 hodín

Lektorka: Linda Horváthová

3

Zvuk ako základná „stavebná“ jednotka hudby

Teória: > Šírenie zvuku a jeho pôsobenie na ľudský organizmus > Sluchové vs. telesné vnímanie zvuku > Zvuk a mozgové frekvencie > Zvuk a sympatikus a parasympatikus; zvuková stimulácia blúdivého nervu > Hudba ako „liek“ na telesnej, psychickej a emocionálnej úrovni > Hudba a neuroplasticita > Hudba ako motivátor k hybnosti, zrkadlové neuróny > Hudba a bolesť > Hudba ako spontánna aktivita pri obnovovaní psychických funkcií > Hudba ako podporná terapia pri demenciách a Parkinsonizme Prax: > Somatický posluch, techniky vibro-akustickej terapie, sebaskúsenosť

20 hodín

Lektorka: Mária Habalová

4

Metódy a techniky muzikoterapie II.

Teória: > Použitie metód a techník vzhľadom na cieľovú skupinu > Nácvik jednotlivých metód a techník, práca v roli terapeuta a klienta Prax: > Nácvik jednotlivých metód a techník vo dvojiciach, menších a väčších skupinách

20 hodín

Lektorka: Linda Horváthová

5

Muzikoterapia v kontexte viacerých prístupov

Teória a prax

20 hodín

Lektorka: Mária Habalová

6

Muzikoterapia s deťmi

Teória: > Využívanie hudby v detskom veku - špecifiká práce s deťmi od prenatálneho vývinu po dospelosť > Vývoj vnímania hudby, vybrané kapitoly psychológie hudby > Špecifiká muzikoterapie pri práci so školským kolektívom, študentmi, s ľuďmi so zrakovým, sluchovým, mentálnym, telesným, viacnásobným postihnutím, u detí s ADHD, PAS, ŠPU, u detí s onkologickým ochorením, v smútkovom poradenstve a pod. Prax: > Práca s prípadovými štúdiami, audionahrávky, zážitkové cvičenia

20 hodín

Lektorka: Mária Habalová

7

Muzikoterapia s dospelými a seniormi

Teória: > Možnosti využitia muzikoterapie u dospelých a seniorov > Vývoj vnímania hudby, vybrané kapitoly psychológie hudby, oblasť neurologickej muzikoterapie > Špecifiká muzikoterapie pri práci s ľuďmi so zrakovým, sluchovým, mentálnym, telesným, viacnásobným postihnutím, ľuďmi so psychotickým ochorením, v osobnom rozvoji a pod. Prax: > Práca s prípadovými štúdiami, audionahrávky, zážitkové cvičenia

20 hodín

Lektorka: Linda Horváthová

8

Záverečné kolokvium

Teória: > Výstupné kompetencie > Súčasná legislatíva na SK v rámci muzikoterapie, možnosti ďalšieho vzdelávania > SAMT (Slovenská asociácia muzikoterapeutov), CZMTA a EMTC > Ukončovacia fáza terapeutického procesu, kolokvium. Prax: > Predstavenie práce účastníkov, hudobné darčeky ako zážitkové cvičenie

20 hodín

Lektorky: Linda Horváthová, Mária Habalová

music instruments.png
60cb2cec-3074-4f68-a92e-795680b971c6.jpg
tibetske misy.png
zaklady um. ter
modul muzikoterapia

Lektorka

  • Liečebná pedagogička

  • Psychologička 

  • Muzikoterapeutka 

  • Dula duše

  • Garantovaná členka Českej muzikoterapeutickej asociácie

  • Predsedníčka Asociácie muzikoterapeutov Slovenska

18de0fa3-b89b-425e-82a9-bcd2b7659985_edited_edited_edited_edited.png

Lektorka

  • Liečebná pedagogička

  • Vysokoškolská pedagogička

  • Zakladajúca členka Asociácie muzikoterapeutov Slovenska

Maria-Habalova_edited.png
bottom of page